Wegen rond pensionering

Weinig onderwerpen houden de gemoederen zo bezig als de toekomst van ons pensioen. De onzekerheid op de financi?le markten en de vergrijzing van de samenleving zetten traditionele opvattingen over werk en pensioen op hun kant. De veranderende pensioenregelingen nopen tot langer werken en het ontwikkelen van nieuwe werkarrangementen voor een optimale inzet van ouderen op de arbeidsmarkt. Pensionering verandert bovendien steeds meer in een proces dat zich over een reeks van jaren kan uitstrekken. Wegen rond pensionering: nieuwe transities en trajecten laat niet alleen zien hoe het verlaten van de arbeidsmarkt in de loop van de afgelopen decennia is veranderd, maar toont ons ook de wegen waarlangs nieuwe generaties ouderen hun loopbaan en participatie vormgeven en voortzetten.
K?ne Henkens is verbonden aan het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI) en tevens hoogleraar Pensioensociologie aan de Universiteit van Amsterdam. Matthijs Kalmijn is hoogleraar Sociologie aan de Universiteit van Amsterdam en tevens verbonden aan het NIDI. Fleur Thom?se is universitair hoofddocent Sociologie en directeur van het Talma Institute for the Study of Work, Care, and Welfare aan de Vrije Universiteit.
Met bijdragen van Marleen Damman & K?ne Henkens; Maria M?nderlein, Joop Schippers, Ferry Koster & Pearl Dykstra; Mark Visser, Maurice Gesthuizen, Gerbert Kraaykamp & Maarten Wolbers; Rabina Cozijnsen, Nan Stevens & Theo van Tilburg; Levi van den Bogaard & Matthijs Kalmijn; Hanna van Solinge & Ellen Dingemans.

Is Wegen rond pensionering het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Wegen rond pensionering