Westervenster

Dylan en Lucy Finn balen enorm als hun ouders allebei hun baan opzeggen en groot vervallen huis kopen op een verder onbewoond eiland voor de Engelse zuidkust. Daar zit de tweeling dan, bijna veertien, ver van de stad en van hun vrienden … en iedere dag met de boot naar een nieuwe school.
Het verhaal gaat dat Merlijn, vriend en magiër van de legendarische koning Arthur, al eeuwen op het eiland vastgehouden wordt. Arthur is al meer dan vijftienhonderd jaar dood, maar magiërs hebben het eeuwige leven.
Mét Merlijn zou ook Westervenster worden vastgehouden, het boek dat samen met de graal en met het zwaard Excalibur tot de magische nalatenschap van koning Arthur hoort. Maar pa Finn beweert dat boek in de bibliotheek zelf in handen te hebben gehad: een nachtblauw boek met gouden sterren op het omslag. Al snel worden Dylan en Lucy met Merlijn en zijn vijanden geconfronteerd. En met ‘Vestervenster’, dat kennelijk een uiterst begeerd bezit is. Ze komen in een verbitterde strijd terecht.
‘Weet je,’ zegt Dylan. ‘We moesten uit Londen weg omdat het daar zogenaamd zo eng was. Maar dat was het soort eng waaraan ik gewend was. Hier is eng veel enger.’

Recensies (1)

Is Westervenster het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Westervenster