Wie at de eerste oester?

Wie vond het wiel uit? Wie tapte de eerste mop? Wie dronk het eerste biertje? Wie was de moordenaar in het eerste moordmysterie? Wie was de eerste chirurg? Wie was de eerste die vuur beheerste – en vooral: wie was de eerste die de slijmerige, bleke oester at?
In dit boek gaat Cody Cassidy – aan de hand van inzichten uit de moderne genetica tot de archeologie – na welke genieën achter deze en andere wereldveranderende gebeurtenissen schuilgaan en vertelt hij hun nog niet vertelde verhalen. Met een scherp gevoel voor humor en een grenzeloos enthousiasme voor de wonderlijke wereld van onze verre voorouders laat Cassidy aan de hand van het leven van individuen zien hoe en waarom er cruciale ontwikkelingen plaatsvonden in de geschiedenis van de mensheid. Wie at de eerste oester? geeft een inkijkje in de grootste primeurs en catastrofes van de prehistorie en maakt ons bekend met een periode waarvan we tot voor kort nog maar weinig wisten.

Tijdens het schrijven van Wie at de eerste oester? probeerde Cody Cassidy zich te scheren met een scherf van obsidiaan. Zoals de uitvinder van ’s werelds eerste scheermes, volgde hij de laatste stappen van een oud moordslachtoffer door de Pyreneeën en de Alpen, brouwde hij bier uit pap en vuurde hij een replica van de eerste pijl-en-boog af. Cassidy woont in San Francisco.

Is Wie at de eerste oester? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Wie at de eerste oester?