Will:Berg Kunstenaar in beeld

W.E. van de Berg
Willy Everhardus van den Berg, schilder, tekenaar en auteur werd op 12 augustus 1921 geboren te Arnhem. Groeide op in Amsterdam, volgde vijf jaar studie aan het Instituut voor Kunstnijverheidsonderwijs en liep twee-en een half jaar college bij professor dr. filosoof-psycholoog van Gennip. Hij werkt vier jaar voor het verzet. Will Berg is een classicus in de moderne zin van het woord en werkt in de traditie van de grote voorgangers. Zijn boek 'Over de mens' geeft een overzicht van zijn brede oeuvre en voert ons van de grottekeningen via de oude meesters naar de 20er en 30er jaren, de oorlog en de opbouw erna, door provo- en hippietijd tot in de huidige welvaart. Een palet vol kleur en liefde voor het metier en een pen die machtig is in dienst van de tekening als eindproduct maakt dit werk tot een stralende apotheose.

Is Will:Berg Kunstenaar in beeld het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Will:Berg Kunstenaar in beeld