Woorden van mijn vader

In september 2017 vierde Rosa Timmer op bijzonder grootse en glamoureuze wijze haar bruiloft. Een van de meest enthousiaste feestvierders die avond was haar vader. Twee dagen later wordt pa Timmer echter getroffen door een herseninfarct. De impact van de beroerte is zo groot, dat alle aandacht naar hem uitgaat. Ineens is er van de wittebroodsdagen geen sprake meer, maar zijn de dagen gevuld met dokters, operaties en zorgen. Iets dat haar huwelijk geen goed doet.

Wat volgt is een zware periode van herstel, maar ook een nieuw contact tussen Rosa en haar vader. Hij moet weer leren praten, leren communiceren en leren dingen duidelijk te maken. Dat leidt tot een nieuwe band met Rosa, een betere band zelfs dan ooit tevoren.

Op eerlijke en open wijze beschrijft Rosa Timmer het hele proces in een wekelijkse column in 'Dagblad van het Noorden'. Deze columns worden zeer veel gelezen en vinden grote waardering. Dat laatste komt vooral door die schijnbaar onbevangen, ongecensureerde en invoelende manier van vertellen van Rosa. Voor dit boek bewerkt Rosa die columns tot één geheel.

Uitgeverij Passage
26 augustus 2020
01 september 2021

Reacties op: Woorden van mijn vader