World War Z

Gelezen 46 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 18 Favoriet 6 Recensies 3
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Lijsten 2 Spots 2   Topics 0

Een paar jaar na de laatste wereldoorlog krijgt een medewerker van de Verenigde Naties de opdracht om de geschiedenis van die oorlog, World War Z, op schrift te stellen. Hij spreekt slachtoffers uit tientallen landen, die hem vertellen over de verschrikkingen die ze hebben meegemaakt.
Het verhaal begint in China, als een jongetje een geheimzinnige infectie oploopt en verandert in een zombie. Het is het begin van een gruwelijke pandemie die zich door illegale orgaanhandel razendsnel verspreidt over de hele wereld.
World War Z is meer dan een post-apocalyptische thriller van formaat: het laat zich lezen als een vlijmscherp commentaar op falende politici, corrupte bedrijven en bekrompen fundamentalisten.

Thriller
06 juni 2013

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Verslag van een Zombie-apocalyps

door: Kanta 1 like

Zombies, we zijn er de afgelopen decennia mee doodgegooid. Naast vampiers zijn zombies de meest geliefde, gebruikte en misbruikte fantasywezens. Maar waar de vampier sexy is, een naam heeft en soms nauwelijks meer een bedreiging vormt, is de zombie nog altijd eng. Een bedreiging voor de mensheid...

Reacties op: World War Z