Zelf oplossingen bedenken

Zelf oplossingen bedenken

Zelf Oplossingen Bedenken is een wetenschappelijk onderzochte oplossingsgerichte training in combinatie met motiverende gespreksvoering om (minder gemotiveerde) jongeren oplossingsvaardigheden aan te leren, waarmee ze meer grip op hun leven kunnen krijgen. In acht individuele sessies leren jongeren op een gestructureerde manier hun oplossingsvaardigheden te vergroten. De training bevat ook twee oudersessies. Deze overzichtelijke trainershandleiding leert u te werken met Zelf Oplossingen Bedenken, zodat u direct aan de slag kunt. Zelf Oplossingen Bedenken is een geschikte behandelmethode voor hulpverleners die werken met jongeren, zoals therapeuten, psychologen en (ortho)pedagogen. Bij deze trainershandleiding hoort een werkboek voor jongeren: Zelf Oplossingen Bedenken Werkboek. In dit geïllustreerde werkboek staan de oefeningen die in de training aan bod komen en waarmee u als trainer direct met de jongere aan de slag kan. 'Ik heb het gevoel dat het allemaal helderder is geworden in mijn hoofd en ik kan beter beslissen hoe ik iets moet aanpakken. Ik heb nu meer tijd en energie voor de belangrijke dingen.' Wouter (16 jaar, ADD), na het volgen van de training Zelf Oplossingen Bedenken
Gezondheid & Psychologie
Lannoo Uitgeverij