9789023426806_VRK

VN:
AD:

Zim

Gelezen 43 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 28 Favoriet 1 Recensies 23
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 3   Topics 0   Leesclub

Als de jonge arts Felix Wellenstein verneemt dat een studievriend is omgekomen bij een auto-ongeluk besluit hij naar diens begrafenis in Zimbabwe te gaan. Hij wil meteen ook Grootfontein bezoeken, het prachtige boerenbedrijf dat zijn grootvader toebehoorde - totdat president Mugabe de landerijen inpikte.

Over Grootfontein gaan inmiddels vreemde verhalen rond. Chinese ingenieurs hebben er een mijn geopend en het landgoed wordt zwaar bewaakt. Kort na zijn aankomst in Harare loopt Felix in een hinderlaag, waarna hij op de vlucht slaat voor Mugabes geheime politie. Twijfel knaagt. Was de dood van zijn vriend wel een ongeluk? Met de hulp van de jonge Zimbabwaanse ranger Melody komt hij op het spoor van een duister complot waarvan de onthulling een nieuwe wereldwijde economische crisis kan veroorzaken.

Literaire thriller
Cargo
03 oktober 2016
06 oktober 2016
9789023426806 , 9789023429005 , 9789023471981

Kees van Duyn Hebban Recensent

Meer dan alleen maar een thriller

door: Kees van Duyn 2 reacties 1 like

In 2015 won René van Rijckevorsel, die sinds 2001 deel uitmaakt van de hoofdredactie van het opinieweekblad Elsevier, met zijn debuutthriller Tunis De Schaduwprijs, een literaire aanmoedigingsprijs die wordt uitgereikt aan de auteur van het spannendste Nederlandstalige debuut. Zijn inspiratie voor...

Reacties op: Zim