Zinloos op de Zuidas

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 2
Meer dan 25 jaar ervaring met bazen, chefs, leidinggevenden, coaches en trainers. Meer dan 25 jaar doorgebracht op allerlei kantoren, variërend van een eigen kamer met een houten deur (!) en twee (!!) secretaresses tot een gedeeld bureau in een ondergrondse kantoortuin. Ontslagrondes, reorganisaties, solliciteren op je eigen baan, bedrijfsovernames, relaties op het werk, secretaresses die als een moederpoes het kantoor bewaken.
Ik heb het allemaal meegemaakt en in dit boek komt het allemaal weer tot leven.
Zinloos op de Zuidas beschrijft het wel en wee van General Manager Axel ter Steeg, zijn MT collega’s, zijn coaches en de uitdagingen waar de vaste bewoner van de moderne kantoortuin mee te maken krijgt. Diverse managementmodellen passeren de revue, er wordt op pokemons gejaagd, er zijn afdelingsvergaderingen, beoordelingsrondes, er passeren groeps-appjes en mailtjes.
Dit boek gaat vooral over de seks, drugs en rock-‘n-roll kant van het moderne kantoorleven, tenminste, als we Andre Hazes tot de rock-‘n-roll mogen rekenen. Het gaat over afdelingsborrels die een beetje uit de hand lopen en bila’s in de avonduren. En dan is er natuurlijk de jonge stagiaire Gigi die alle mannen het hoofd op hol brengt. Maar ja, er kan natuurlijk maar één alfa-leeuw in de kantoortuin wonen.
Het gaat over zelfingenomen coaches die, gebruikmakend van de mythe dat management een wetenschappelijke discipline is, vooral met zichzelf bezig zijn en met hun portemonnee. Het gaat over leidinggevenden die alle management flauwekul geloven en over hun medewerkers uitstorten. En het gaat over de arme medewerkers die het allemaal moeten verduren en hopen dat er dit jaar misschien nog een bonus in zit. Of een leuk afdelingsuitje. Of dan tenminste een boterletter met Sinterklaas.
Kortom, een zeer vermakelijke serie observaties van het moderne kantoorleven en, helaas, helaas, ook nog eens allemaal echt gebeurd.
Smashwords Edition

Lezersrecensies (2)

Mooie herinneringen

door: AnnejetBeemsterboer 1 like
Ik heb er echt van genoten, en Arend-Jan moest ook erg lachen. Het is heel leuk om alles wat er destijds bij ARP gebeurd is nog eens na te lezen, vooral nu al het stof een beetje is neergedaald. Er staan toch ook we dingen in het boek die ik niet wist. Ineens werd mij duidelijk waarom Anna ineens...
ebook

Het is echt zo gegaan....

door: MarijevanDelft 1 like
Het is een ongelooflijk grappig boek geworden. Ik heb het natuurlijk allemaal van dichtbij meegemaakt, maar het is echt heel leuk om het allemaal weer zo opnieuw te beleven. Het hele boek is een goede nauwkeurige weergave van wat er destijds allemaal gebeurde op kantoor bij ARP. Henning zal het...
ebook