Zitten, de praktijk van Zen

Het zitten op een kussentje is de basis van bijna alle vormen van meditatie. In het zenboeddhisme vormt dit zitten (zazen) het uitgangspunt van de praktijk van ons dagelijks leven. Lopen, werken, studeren,

aanraken, horen, zien en spreken, elke handeling kan op de wijze van zazen worden gedaan.

Het zitten in meditatie en alle problemen, pijn en moeite waarmee dit gepaard gaat, worden in dit boekje uiterst praktisch en direct beschreven.

Daarnaast wordt steeds duidelijk gemaakt wat de relatie is tussen zitten en de gewone dagelijkse

bezigheden.

Schrijvend vanuit zijn eigen ervaring als leerling van Dürckheim en Richard Baker Roshi, en vanuit het meer dan twintig jaar leraar zijn, geeft Nico Tydeman talloze aanwijzingen die van groot nut zijn voor ieder die zelf zen en meditatie in praktijk wil brengen.

Is Zitten, de praktijk van Zen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zitten, de praktijk van Zen