Zo kreeg Midas ezelsoren

Gelezen 8 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 4 Favoriet 1 Recensies 1
Junior Newsroom 2 Lijsten 1 Spots 4   Topics 0
In Zo kreeg Midas ezelsoren staan de mooiste Metamorfosen van de Romeinse dichter Ovidius, prachtig opnieuw verteld in gedichten door Maria van Donkelaar en adembenemend geïllustreerd door Sylvia Weve.

Romeinse dichter Ovidius
In de Metamorfosen van de Romeinse dichter Ovidius staan enkele van de bekendste verhalen uit de klassieke oudheid. Het dichtwerk vertelt over mensen en goden, verliefdheid en jaloezie, slimme listen en natuurlijk gedaanteverwisselingen. De bekende mythologische verhalen zijn ook nu nog aanwezig in onze cultuur en vanwege de uitleg over de godenwereld ook leuk voor wie er minder bekend mee is.

Maria van Donkelaar en Sylvia Weve
Maria van Donkelaar, bekend van haar bewerking van de fabels in Boven in een groene linde zat een moddervette haan, heeft de mooiste van deze verhalen opnieuw verteld in gedichten. Gouden Penseel-winnares Sylvia Weve maakte er adembenemende prenten bij, die dankzij het grote formaat volledig tot hun recht komen.

Kind & Jeugd
Verhalen en sprookjes