Zoektocht 3

Johan Zoethout is de zoon Mark van Zoektocht 2 en dus ook van Marco van Zoektocht 1 en de enige persoon die dit weet is de moeder. Ze heeft haar geheim altijd goed bewaard. Ze is dus ook de enige die weet dat de liefde en het geloof, die haar man (de vader van Johan) en de schoonvader door het leven leidden, ook het leven van haar zoon zullen bepalen.
Het is ook zo.

Johan die zich innig met God verbonden voelt ervaart een hevige roeping en deze wordt versterkt door allerlei ingevingen in zijn leven. Johan ervaart het goddelijk dicht bij hem, voelt zich ermee verbonden en vindt dat dit tot rechtvaardigheid moet leiden. Bepaalde Bijbelse verhalen worden door hem zodanig uitgelegd dat ze gemakkelijk begrepen worden en bevrijdend werken.

Meer dan eens zien wij in het leven van Johan dat hoe onlogisch zijn keuzes ook zijn ze uiteindelijk leiden tot iets goeds of leerzaam waren, alsof het geloof hem opvoedde.

God is voor hem niet iets abstracts maar net als liefde zelf is dit eigen van de mens.

Is Zoektocht 3 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zoektocht 3