Zonder land

Keita's passie is hardlopen. Als kind wilde hij al de beste hardloper van Zantoroland worden. Zijn vader is een berucht journalist die kritische artikelen in internationale kranten schrijft over de corruptie en armoede in hun land tot hij door het regime wordt opgepakt, gemarteld en vermoord. Keita moet vluchten. De beste kans op succes voor Keita ligt in het rijke Freedom State. Hij rent daar niet alleen voor zijn eigen leven maar ook voor de vrijheid van zijn zus. Zijn coach heeft echter andere plannen met hem. Al snel zit de immigratiedienst hem op de hielen. Hulp komt uit onverwachte hoek.

Zonder land is een grootse opvolger voor Hills bestseller Het negerboek. Weer houdt hij ons genadeloos een spiegel voor.

'De levens van al die vluchtelingen zonder papieren achtervolgen me al jaren. Zijn ze welkom of worden ze achtervolgd in hun oude of nieuwe land? De ontelbare vraagtekens in hun levens inspireerden mij tot het schrijven van Zonder land.' Lawrence Hill

Redactionele recensie

Recensies (2)

Meer recensies

Is Zonder land het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zonder land