Zorgwijzer onbezorgd en zelfstandig ouder worden

Wat als het niet langer lukt om voor jezelf of je geliefde te zorgen? Moet je dan noodgedwongen je huis verlaten, of zijn er nog andere opties? Wat is de rol van zorgverleners? Welke vormen van zorgverlening bestaan er? En, niet onbelangrijk, hoe financier je dat allemaal?

Iedereen streeft ernaar om zo lang mogelijk thuis te wonen, ook als we die thuis niet langer alleen kunnen onderhouden of niet meer voldoende voor onszelf kunnen zorgen. Elke echtgenoot, vrouw, kind of kleinkind komt op een bepaald moment tot de vaststelling dat zijn of haar geliefde door ouderdom niet meer in staat is om zelfstandig te leven. De ‘Zorgwijzer’ helpt je de stappen te doorlopen die aan zo’n beslissing voorafgaan en een oplossing op maat te zoeken. Het uitgangspunt is dat de verleende zorg en ondersteuning steeds vertrekt vanuit de noden en verwachtingen van de zorgbehoevende zelf. Dit boek wil dan ook een leidraad zijn om een vroegtijdige zorgplanning mogelijk te maken. Alleen dan kan zorgverlening welverdiende rust, comfort en bescherming bieden.

Is Zorgwijzer onbezorgd en zelfstandig ouder worden het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Zorgwijzer onbezorgd en zelfstandig ouder worden