Zulu

Gelezen 5 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 7 Favoriet 0 Recensies 2
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0

Kaapstad, de parel van Zuid-Afrika, een land dat nog immer leeft onder de schaduw van apartheid en waar geweld, diepe armoede en verborgen stammenpolitiek nog steeds het straatbeeld bepalen. Als rechercheur Ali Neuman de moord op de dochter van een bekende rugbyspeler moet oplossen, begeeft hij zich diep in het wespennest van het oude regime, dat nog lang niet overal begraven is?

Férey heeft een scherp oog voor de duistere kant van de mens en werpt een helder licht op de Zuid-Afrikaanse samenleving. Zulu is een rauwe, harde en bovenal spannende thriller over een land dat nog met één been in een duister verleden staat, een roman die niets en niemand ontziet ? en zeker de lezer niet.

Thriller
01 juni 2010

Michael Berg Auteur

Verontrustend verhaal

door: Michael Berg 1 like
Caryl Férey (1967) is een uit Bretagne afkomstige Franse auteur die inmiddels 11 romans en 4 jeugdboeken op zijn naam heeft staan. Voor Utu (2005) ontving hij de SNCF prix du polar français. Zulu (2008) viel in Frankrijk maar liefst zeven maal in de prijzen, met o.a. de prestigieuze Grand Prix de...

Reacties op: Zulu