Zwamshoek is zo lek als een mandje!

Zwamshoek is zo lek als een mandje!

Junior   Topics 0
Een betere wereld begint bij de KlikoBekers. Zo klein dat je ze met het blote oog bijna niet kunt zien. Laat nou juist zíj de bedenkers van het hergebruik zijn. Van lekke zwammen verhuizen ze naar blikjes, waar plakkerige cola of iets anders in heeft gezeten. KlikoKnoest, de plaatselijk meubelmaker heeft daar keurige interieurtjes in getimmerd.

Patatbakjes worden zwembaden en koffiebekertjes regentonnen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het KlikoBekervolk vindt het vooral handig, maar iedereen snapt dat zij hiermee de oplossing voor een schoner milieu in hun piepkleine vingertjes hebben. En dat komt eigenlijk alleen maar door burgemeester KlikoWim.

Alles begint met een woordenwisseling tussen hem en zijn vrouw BetsKliko. Die gaat over lekkende zwammen en roestig klinkende knieën van hun kinderen die daarvan het gevolg zijn. Als dan ook nog zijn betweterige schoonmoeder TrienKliko poolshoogte komt nemen, omdat ze erg benieuwd is waar deze ruzie precies over gaat, lijkt het KlikoWim maar beter om even op zichzelf te zijn. Dan gaat het mis, want een verderop glijdt hij onhandig uit, en dan…
Kind & Jeugd
Humbuzz