Zwarte vijvers

Rank 4817 Gelezen 54 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 50 Favoriet 7 Recensies 25
Young adult Artikelen 2 Spots 3   Topics 0

Dombergen, 2032.

Het geluid van een geweerschot echoot in Zwarte Vijvers, een beruchte gettobuurt. De dertienjarige Rashad wordt geraakt door een kogel die eigenlijk bedoeld was voor een bendelid. Hij heeft dringend hulp nodig, maar Zwarte Vijvers is recent uitgeroepen tot no-go zone, waar hulpverleners en politieagenten niet meer mogen komen.

De zestienjarige Tamara komt meteen in opstand. Ze organiseert een demonstratie die uitmondt in een heftige clash tussen voor- en tegenstanders van de nieuwe wet.

Nikkie, een populaire Influencer, gebruikt haar platform om jongeren te informeren, maar bevindt zich al gauw in een hachelijke situatie door de vele protesten.

Derek, een arts-in-opleiding, waagt zijn leven om Rashad te redden, maar oplaaiend bendegeweld en de naderende betogers laten de boel al snel uit de hand lopen.

Lukt het om Rashad te redden, of wordt de jongen het eerste slachtoffer van de nieuwe wet?

Young Adult

3 keer bewerkt, laatste bewerking door Hamleybooks

Minca (My Winged Books) Hebban Recensent

Actueel en aangrijpend

door: Minca (My Winged Books) 1 like

De Vlaamse Amina Laffet is naast copywriter, jobcoach en boekverslinder inmiddels zelf ook auteur geworden. Met Zwarte vijvers heeft ze een maatschappijkritische Young Adult geschreven.

Rashad speelt samen met een paar vrienden een balspel op een plein in Zwarte Vijvers, een gettobuurt waar...

Reacties op: Zwarte vijvers