Zwartzuur

Zwartzuur

Gelezen 3 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
De locaties in de verhalen-bundel Zwartzuur vari n van een serre, waar een een-zaam meisje zich terugtrekt in een leven met haar hond, tot een natuurpark in Californi Hier probeert een vrouw, stap voor stap, de man te vinden die ooit uit haar leven verdween en die zij alleen nog kent uit brieven en verhalen. Een vader en een dochter die elkaar zijn kwijt-geraakt in het geloof vinden een schuilplaats in kerken, waar de muziek laat horen waarover zij niet kunnen spre-ken. In een Amsterdams appartement vouwen een oude tante en haar nicht hun gewoontes om elkaar heen als een lang getrouwd stel. Kerstmis, voor hen een jaarlijks hoog-tepunt, houdt tevens het onzegbare besloten.
Er is proza dat je langzaam besluipt, onder je huid kruipt en dan opeens ben je er verliefd op. Dat soort proza schrijft Anneloes Timmerije. Lidewijde Paris in Vrij Nederland
Timmerije hanteert een prachtige, ingetogen stijl met elk woord op de juiste plaats. Ze heeft onvergetelijke personages geschapen. Juryrapport Vrouw & Kultuur Debuutprijs 2006
Wie zo kan schrijven, moet daar vooral mee doorgaan. Trouw
Anneloes Timmerije (Amsterdam, 1955) is schrijver en vertaler. Zij publiceerde De goeie nieuwe tijd (1992), Gemengde gevoelens (1993) en Indisch zwijgen (2002). Zwartzuur is haar fictiedebuut.

Literaire fictie algemeen
Verhalenbundels