Zwitsers dagboek

Een vijfjarig jongetje keert net na de bevrijding terug uit een tbc-kolonie, naar zijn ouderlijk huis, waar zojuist zijn oudere broertje blijkt te zijn overleden... Op het einde van zijn leven keert de Rotterdamse schrijver-componist terug naar de locatie van De toverberg, naar Davos, waar hij, meer dan zeventig jaar daarvoor, een jaar na de oorlog genezing heeft gevonden voor zijn tbc, nadat hij eerder, in de oorlog, een tijdlang, ontheemd van huis en haard, in Harderwijk was verpleegd. Omringd door toverbergen en de spoken uit dat verleden probeert hij in het reine te komen met zijn allereerste coming of age – wat was de ontbrekende schakel in mijn leven, wie was ik en wie werd ik?

Van de vertaler Peter Goedhart verscheen dit jaar: Drie oden van Álvaro de Campos - Fernando Pessoa

Is Zwitsers dagboek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zwitsers dagboek