Balanceren

, ,

0

Balanceren. Dat is waar sociale ondernemers onderlegd moeten in zijn: balanceren tussen sociale en economische doelstellingen, tussen empathie en zakelijkheid, tussen bedrijfsstabiliteit en sociale meerwaarde, tussen flexibiliteit en rigiditeit, tussen idealisme en realiteitszin. Sociaal ondernemen is dan ook een complexe uitdaging. Dat mag alvast een conclusie zijn van dit boek en het onderzoek waarop het gebaseerd is. Een andere vaststelling is dat sociale ondernemers, ook in moeilijke omstandigheden, bijzonder gedreven blijven om hun sociale missie waar te maken.

Er bestaat onmiskenbaar een groeiende interesse in sociale en maatschappelijk verantwoorde bedrijfsvoering, die zich vertaalt in aandacht voor het welzijn en de ontwikkeling van de medewerkers, milieubewustzijn, duurzame productieketens, en dergelijke. Dit boek tracht inzicht te geven in welke vlag de lading 'sociaal ondernemerschap' dekt, zonder in zwart-witdenken te vervallen.

Het boek bouwt voort op wetenschappelijk onderzoek van de Hogeschool Gent, een samenwerkingsproject tussen de Faculteit Bedrijf & Organisatie en de onderzoeksgroep Sociale innovatie en Ondernemerschap van de Geassocieerde Faculteit Handelswetenschappen en Bestuurskunde.
Verschenen in
Genre
Mens & Maatschappij
Aantal pagina’s
100
Laatste editie
20 september 2013
Uitgeverij
Academia Press
ISBN
9789038222035
Advertentie

Schrijf een recensie

Registreren Inloggen met Facebook

Topics


Start een topic voor discussies met andere lezers, vragen over boeken of het delen van leuke trivia over boeken of auteurs.

Start een nieuw topic