Geïnspireerd door de monumentale foto-expositie uit de jaren vijftig en het gelijknamige boek, Family of Man, verscheen tien jaar geleden een vergelijkbaar project, MILK. De boeken en de MILK-wenskaarten baarden internationaal opzien door de verbluffende en gevoelvolle foto’s. Van deze boeken werden in tien verschillende talen drie miljoen exemplaren verkocht.
Nu komt er een geheel nieuwe uitgave: Fresh Milk.
* Samengesteld uit een nieuwe internationale fotocompetitie
* Met 35.000 inzendingen
* Uit 112 landen
* En 150 opgenomen prijswinnaars
* Met als thema: ontroerende, spontane momenten tussen vrienden, familie en geliefden
* In een groot formaat boek
Fresh M.I.L.K was een online-competitie met een totaal aan prijzengeld van $125.000. De opdracht was het maken van een foto van een speciaal, spontaan en ontroerend moment tussen vrienden, familie of geliefden. De wedstrijd werd uitgeschreven ter ere van de tiende verjaardag van de eerste M.I.L.K fotowedstrijd (Moments of Intimacy, Laughter en Kinship), waaraan in 1999 fotografen uit de hele wereld deelnamen. De schitterende winnende foto’s werden destijds onder andere tentoongesteld in de Grand Central Terminal in New York, het Opera House in Sydney en het Londense Science Museum, en van het boek werden meer dan drie miljoen exemplaren in tien talen verkocht.
“We kondigden de wedstrijd aan in augustus 2008”, vertelt initiatiefnemer Geoff Blackwell, “en ditmaal ging alles via het World Wide Web. Tien jaar na het eerste M.I.L.K-project waren we razend benieuwd wat onze deelnemers zouden insturen. In januari 2009 kon het selecteren beginnen. Dit keer dus geen inzendingen in persoonlijke, met zorg gemaakte pakketjes of met exotische postzegels, maar vaak ‘verpakt’ in persoonlijke, aansprekende teksten.”
Van alle 150 fotografen wordt in het nawerk een korte biografie opgenomen, hun portret, een thumbnail van de desbetreffende foto plus het bijschrift. Er zijn drie Nederlandse prijswinnaars: Marcel Bakker, Edith Eussen en Maaike Koning. Uit België komen Isabelle Heyvaart, Fabien Raes en de in Brussel woonachtige Roemeense fotograaf Horia Tudor.
‘Een schitterend cadeauboek voor Kerst of Sinterklaas.’
Nu komt er een geheel nieuwe uitgave: Fresh Milk.
* Samengesteld uit een nieuwe internationale fotocompetitie
* Met 35.000 inzendingen
* Uit 112 landen
* En 150 opgenomen prijswinnaars
* Met als thema: ontroerende, spontane momenten tussen vrienden, familie en geliefden
* In een groot formaat boek
Fresh M.I.L.K was een online-competitie met een totaal aan prijzengeld van $125.000. De opdracht was het maken van een foto van een speciaal, spontaan en ontroerend moment tussen vrienden, familie of geliefden. De wedstrijd werd uitgeschreven ter ere van de tiende verjaardag van de eerste M.I.L.K fotowedstrijd (Moments of Intimacy, Laughter en Kinship), waaraan in 1999 fotografen uit de hele wereld deelnamen. De schitterende winnende foto’s werden destijds onder andere tentoongesteld in de Grand Central Terminal in New York, het Opera House in Sydney en het Londense Science Museum, en van het boek werden meer dan drie miljoen exemplaren in tien talen verkocht.
“We kondigden de wedstrijd aan in augustus 2008”, vertelt initiatiefnemer Geoff Blackwell, “en ditmaal ging alles via het World Wide Web. Tien jaar na het eerste M.I.L.K-project waren we razend benieuwd wat onze deelnemers zouden insturen. In januari 2009 kon het selecteren beginnen. Dit keer dus geen inzendingen in persoonlijke, met zorg gemaakte pakketjes of met exotische postzegels, maar vaak ‘verpakt’ in persoonlijke, aansprekende teksten.”
Van alle 150 fotografen wordt in het nawerk een korte biografie opgenomen, hun portret, een thumbnail van de desbetreffende foto plus het bijschrift. Er zijn drie Nederlandse prijswinnaars: Marcel Bakker, Edith Eussen en Maaike Koning. Uit België komen Isabelle Heyvaart, Fabien Raes en de in Brussel woonachtige Roemeense fotograaf Horia Tudor.
‘Een schitterend cadeauboek voor Kerst of Sinterklaas.’