Optimaliseren van clientenparticipatie

0

Een hulpverlener in de sociaal?agogische beroepspraktijk dient zich voortdurend vragen te stellen als: hoe gaat het met mijn cli?nt, wat gebeurt er tussen mij en mijn cli?nt, wat kan ik anders doen, wat kan ik beter doen om de cli?nt te helpen diens kwaliteit van leven te verhogen? Hoe sluit ik het best aan bij de cli?nt en hoe geef ik de cli?nt optimale ruimte om mee te denken, mee te praten, en mee te beslissen? Hoe genereer ik tegenspraak?
In dit boek geeft Frans Brinkman antwoord op bovenstaande vragen in een verkenning van het partnerschap van cli?nten. Hij legt daarbij het accent op individuele hulpverleners. Hoe dienen zij zich te verhouden tot cli?nten, cli?ntvertegenwoordigers en naasten van cli?nten? Hoewel ook handelingsaanwijzingen worden geven, is de kern van het betoog de zogenaamde reflectieve professionaliteit.
De auteur schetst in vier delen de achtergrond van cli?ntparticipatie en gaat in op structuren en grenzen om vervolgens aandachtspunten de voor gespreksvoering de revue te laten passeren. Het boek besluit met een deel over de bijdrage van cli?nten aan onze werkontwikkeling.
Verschenen in
Genre
Mens & Maatschappij
Aantal pagina’s
189
Laatste editie
30 oktober 2001
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
ISBN
9789031337255

Steun je favoriete boekhandel

Bestel je boeken op Hebban bij Libris of Blz. en steun een boekhandel bij jou in de buurt. Vanaf €15,- gratis bezorgd.

Bestel het boek bij Libris vanaf 47,95
Bestel het boek bij Blz. vanaf 47,95
bestellen
bestellen
bestellen
bestellen
Proxisbestellen
Boeken.combestellen

  Klik hier voor een overzicht van alle aanbieders

Advertentie

Schrijf een recensie

Registreren Inloggen met Facebook

Topics


Start een topic voor discussies met andere lezers, vragen over boeken of het delen van leuke trivia over boeken of auteurs.

Start een nieuw topic