Wereldwijde armoede in de media

0

Veel mensen associëren ontwikkelingslanden, vooral Afrika, eenzijdig met honger en rampen, en hebben het gevoel dat er de afgelopen decennia weinig aan deze situatie is veranderd. Aan deze beeldvorming zouden media en ontwikkelingsorganisaties in belangrijke mate bijdragen door hun nadruk op armoede en ellende in ontwikkelingslanden. Maar is dat het wel zo?
In deze uitgave presenteert Kaleidos Research de resultaten van een studie van Mirjam Vossen die de bovenstaande vraag poogt te beantwoorden. Deze studie breng de representatie van wereldwijde armoede in de Nederlandse media in kaart. Het onderzoekt daarnaast hoe Nederlandse kranten en ontwikkelingsorganisaties hun boodschap overbrengen in artikelen, advertenties en reclames op de radio en televisie.
Dit is een publicatie van Kaleidos Research. Kaleidos Research onderzoekt mondiale vraagstukken en de manier waarop Nederlanders zich daartoe verhouden. Kaleidos Research is onderdeel van Stichting NCDO.
Verschenen in
Genre
Mens & Maatschappij
Aantal pagina’s
82
Laatste editie
21 mei 2015
Uitgeverij
NCDO
ISBN
9789074612678
Advertentie

Schrijf een recensie

Registreren Inloggen met Facebook

Topics


Start een topic voor discussies met andere lezers, vragen over boeken of het delen van leuke trivia over boeken of auteurs.

Start een nieuw topic