Spannend en motiverend boek

128873 15 januari 2020
WOW! Kinderboekenschrijfster Marloes Morshuis heeft de meest leuke en spannende kinderboeken geschreven, een daarvan is Borealis. Waarvan het begin al met een ontvoering begint van kinderen van over de hele wereld. Een daarvan is Joppe die niet weet wat hem overkomt, maar al snel word het hem duidelijk gemaakt dat er een dreigende klimaatramp aankomt. Ze leren vaardigheden om de ramp te overleven. Het probleem is alleen dat de kinderen niet vrijwillig hebben gekozen voor dit avontuur. Daarom proberen ze te ontsnappen, zal het ze lukken of niet....

Ik vind Borealis een leuk boek, vooral door de spannende stukken. Toen ik begon met het boek te lezen kwam ik meteen in het verhaal. Hoe meer ik las hoe spannender het werd en kon het boek niet meer sluiten.

Om te beginnen is het boek heel goed opgebouwd, waardoor je het verhaal goed kon snappen . Dat zie je op blz. 7, want daar wordt je in het verhaal meegetrokken en is alles nog niet duidelijk. Later in het boek word alles duidelijk gemaakt. De rollen van de personages vind ik mooi bij het verhaal passen en die van Joppe vond ik het beste passen, want hij is de gene in het boek die alles doet om zijn vrijheid terug te krijgen. Ik hou niet echt van lezen, maar dit boek heeft me gemotiveerd om meer te gaan lezen. Dat vind ik persoonlijk het sterkste punt van het boek.

Kortom, ik vind het boek heel leuk en spannend. Het is ook heel motiverend voor mij geweest.

Ik geef het boek 5 sterren door de spanning en de sensatie die er in zat, maar vooral dat het mij heeft gemotiveerd.