Quotum

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Young adult   Topics 0
De aarde is vol. Voor Axel en Tommy is geen plek meer. Om oorlog te voorkomen, heeft de Wereldraad een quotum ingesteld: een maximum aantal inwoners per land. Dodelijke ziektes, gewapende bendes, een babyverbod: een groot deel van de wereld schuwt geen middel om van overtollige mensen af te komen. Gelukkig wonen de broers Axel en Tommy in een land dat een slimme truc inzet om het quotum te halen: overtollige mensen worden in de slinkstand gezet. De zogenaamde slinkers mogen zo weinig dat ze maar voor de helft meetellen. Geen school, stroom, gas, telefoons, geld of zelfs huisdieren. Vette pech dus als je te veel bent en een slinker wordt, maar je kunt het wel navertellen. Of toch niet? Al snel blijken ook de slinkers niet zeker van hun bestaan. Axel en Tommy moeten vluchten, en stuiten op een geheime organisatie die over lijken gaat om haar doel te bereiken: de aarde redden. Quotum is het eerste deel van een tweeluik over een wereld waarin niemand zijn leven zeker is.
Kind & Jeugd , Young Adult
Uitgeverij Lemniscaat B.V.