Koken voor de keizer

Gelezen 36 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 12 Favoriet 1 Recensies 6
Junior Artikelen 1 Lijsten 2 Spots 1   Topics 0

De elfjarige Mick moet koken voor zijn leven. Zeven dagen lang moet hij iets maken wat keizer Linus I van het eiland Minelotte lekker vindt. Probleem: de keizer lust niets.

Sinds de oude koning dood is, regeren de keizer en zijn raadsheer Minelotte met harde hand. Protesteren is gevaarlijk: voor je het weet zit je gevangen op de Witte Rots, een kaal eilandje voor de kust.

Als Mick in de problemen komt, gaat hij een weddenschap aan met de keizer. Wint Mick de strijd op leven en dood, dan redt hij niet alleen zichzelf maar ook alle mensen die zijn verbannen. Verliest hij, dan wacht hem een gruwelijke straf...

Koken voor de keizer is een spannend boek over kinderen die zichzelf moeten redden, over eten zoeken in de natuur en vissen vangen uit de zee - en over intussen ook je ouders missen. Leuk detail: de recepten die Mick maakt, zijn opgenomen achterin het boek!

Marloes Morshuis is zelfstandig copywriter (www.marloesmorshuis.nl) en werkte eerder als campagnecoördinator en redacteur. Ze schreef onder meer de tweede editie van De kleine Twitter voor Dummies (2013, Pearson) en in 2011 was ze co-auteur van Psychologie van het boodschappenbriefje (Uitgeverij Palmslag). Koken voor de keizer is haar debuut in de kinderboekenwereld.

Kind & Jeugd
28 maart 2015

Katy Hebban Recensent

Geslaagd kinderboekdebuut

door: Katy 1 like

Op het eiland Minelotte wonen veel kinderen zonder ouders. Die zijn door de keizer verbannen naar de Witte Rots, omdat ze het niet eens waren met de vele regeltjes of gewoon omdat ze iets hebben klaargemaakt wat de keizer niet lust. De 11-jarige Mick, die met zijn zusje en twee vrienden op het...

Reacties op: Koken voor de keizer