Eens een Bekenaar altijd een Bekenaar

AdamvanA 20 november 2020
Zeker een van de spannendste boeken die ik heb gelezen. Met zeer beeldende omschrijvingen wordt verteld hoe een oud omaatje het dorp Beek wakker houdt. Bang voor de duivelse spreuken hebben de oud bewoners de ogen en mond van het omaatje dicht genaaid. Tegenwoordig verschijnt ze geketend bij de mensen thuis. Het omaatje staat bekend als de wylerheks en iedereen die in haar dorp komt wonen is verdoemd. Mensen willen zover mogelijk van haar vandaan blijven laat staan haar aanraken. Eens een Bekenaar altijd een Bekenaar.

Het verhaal richt zich met name op de familie 'De Graaf' uit Beek en hoe dit gezin omgaat met de verschijning en verdere ontwikkeling van de wylerheks.

Als je van Stephen King romans houdt zal je dit boek je ook zeker bevallen.

Het boek leest heerlijk weg. Erg vlot geschreven. Het verhaal grijpt je vanaf het begin. Meer naar het einde vond ik de fantasie een beetje overweldigend waardoor ik het eind wat minder vond. Des al niet te min zeker een goede aanrader helemaal in deze eenzame winter dagen is het lekker griezelen.

Meer recensies van AdamvanA