Leuk maar geromantiseerd

AdamvanA 20 november 2020
Leuk boek over het geromantiseerde leven van Leo Africanus. Het boek sleept je mee van verhaal naar verhaal van land naar land in de tijd van de kruisvaarders. Vanuit het perspectief van een Andalusier die uiteindelijk in het Vaticaan beland als gevangene en uiteindelijk leerling van de paus.

Het verhaal wordt vanuit meerdere personages omschreven maar het merendeel vanuit Leo Africanus zelf.

Het verhaal omschrijft grappig de verschillende culturen, omstandigheden en ook obstakels van mensen die Leo Africanus ontmoet tijdens zijn leven.

Mijn indruk was wel dat het verhaal erg is geromantiseerd om interessante personages neer te zetten en het verhaal aantrekkelijk te houden waarbij culturele en religieuze gewoontes sterk zijn overdreven.

Wat dit verhaal extra interessant maakt is dat Leo Africanus door Afrika reist en uiteindelijk in het westen terecht komt.

Meer recensies van AdamvanA