Help, ik moet trouwen!

Ageven 21 januari 2020
In het boek 'Dangerous Alliance' volg je Victoria of Vicky, de jongste dochter van een Engelse lord. Alles in haar leven loopt vlot; ze geniet van het leven op het platteland, ze heeft een zus die gelukkig getrouwd is en ze runt mee het landhuis van haar vader, wat wil je nog meer? Dan loopt het op een dag allemaal in het honderd. Het huwelijk van haar zus is blijkbaar niet helemaal rozengeur en maneschijn en Vicky moet plots op zoek naar een man om ervoor te zorgen dat het landhuis van haar vader in de familie blijft. Bij het zoeken naar een man duikt dan ook nog haar vroegere buurjongen op die alles er nog eens moeilijk op maakt. Wat moet Vicky nu doen?

Ik vond het algemeen een heel leuk boek. Het leest heel snel en gemakkelijk, dus je kan het tussendoor lezen om goed te kunnen ontspannen. Het boek zou gebaseerd zijn op de stijl van Austen, maar ik heb nog geen boeken van haar gelezen. Je kan zonder ook goed volgen vind ik zelf. Het boek speelt zich wel af in de 19e eeuw, dus daarom lijkt het wel op de boeken van Austen. Het verhaal is voor de rest wel een beetje cliché. De romantiek, de plot en de personagegroei zijn vrij voorspelbaar. Dit kan soms vervelend overkomen, maar het zorgt er ook voor dat het verhaal snel loopt. Je kan er dus zeker van genieten als je je niet te hard ergert aan de clichés.

Meer recensies van Ageven