Dit had zo veel beter kunnen zijn.

agneshoving 06 februari 2020
"Heb jij haar gezien?" van Sophie Hannah is een psychologische thriller over vermissing, familie problematiek en de invloed van de pers op zulke zaken.

Het eerste stuk van het boek trok je echt in het verhaal maar ongeveer halverwege verslapte mijn aandacht. De schrijfstijl greep me niet meer en alle verhalen om de vermissing heen vond ik niet goed genoeg uitgewerkt om daadwerkelijk een toevoeging te zijn. Hannah had zo veel kanten op kunnen gaan met dit onderwerp en had het veel dieper kunnen uitwerken maar het verhaal bleef erg oppervlakkig. Er gebeurt langere tijd eigenlijk niks en wanneer de echte actie begint is het ook zo voorbij. Dit had ze veel interessanter kunnen maken.

Desalniettemin zag ik het einde niet aankomen en ook de cliffhanger vond ik erg goed maar de weg er naartoe had veel beter gekund.

Meer recensies van agneshoving