Onverwacht ontroerend

AlexWinters 09 april 2020
Hell City - de titel van het boek alleen al, gekoppeld aan deze cover, maakten dat ik me oprecht afvroeg waarover het boek zou gaan. Er is weinig info bekend. Een meisje ontwaakt in een brandende stad en moet monsters bevechten. Op de derde dag krijgt ze hulp in de vorm van een hond. Meer stond er niet op de cover en na het lezen van het boek begrijp ik zeer goed waarom. Er zit zoveel symboliek in dit boek dat het moeilijk wordt om hier in detail op in te gaan zonder het verhaal te spoileren. In krachtige hoofdstukken neemt de auteur je mee in de leefwereld van de jonge vrouw die ontwaakt in Hell City. Allie heet ze, want dat is de enige naam die ze zich kan herinneren. Zodra ze de stad intrekt, wordt ze aangevallen door monsters die ze moet bevechten, om de dag nadien op dezelfde manier te ontwaken en weer te moeten vechten. Het lijkt een eeuwige cirkel, tot de hond opduikt en de cirkel verbreekt.
Het einde - zoals we gewoon zijn van deze auteur - bevat een enorme plottwist. De laatste hoofdstukken lieten me ontroerd achter.
Kleine nuance: er staat geen woord dialoog in dit verhaal en dat past perfect bij het boek. Het binnenwerk bevat geweldige schetsen van de monsters en werd tot in het laatste detail afgewerkt. Het maakt het verhaal af.

Meer recensies van AlexWinters