Een nieuwe Aebi

AlexWinters 01 maart 2020
Ik heb alle Belinda Aebi boeken gelezen, maar geef eerlijk toe dat ze me niet allemaal lagen. Vooral de laatste twee hadden voor mij persoonlijk meer kunnen zijn, maar Troebel Water was bijvoorbeeld een titel die me echt aansprak en ook als lezer lag. Met dit nieuwe boek 'Het Dorp' bewijst Aebi dat ze er weer staat. Een sterk verhaal, gesplitst in een aantal duidelijke delen, elk met hun eigen gevoel. Waar het eerste deel je echt meeneemt naar Het Dorp, is het tweede vooral gefocust op de gevolgen van iets dat voordien in dat dorp gebeurd is. Daardoor krijg je een duidelijk beeld van mensen in het dorp en mensen daarbuiten.
Enige punt: dit hadden gerust twee boeken mogen zijn die je apart had kunnen lezen. Om maar te zeggen dat ik spijt had dat het uit was.

Meer recensies van AlexWinters