Geef om degene die om jou geeft, of het nou de natuur, dieren of mensen is

algarve1994 16 juli 2021
Uitgeverij Atlas Contact, copyright 2021, ISBN 978 90 450 4431 6.

Recensie: ‘Drinkbare Wateren (Li An Poa/ Maarten van der Schaaf).

Li An Phoa oprichter van Drinkable Rivers en de nomadische school Spring College.
Ze deed mee ten behoeve van research aan wandeltochten, kanoën, bergbeklimmen plus de daarbij behorende overnachtigingen in de wildernissen over de continenten. Ze werd vergezeld door ecologen en vrienden. Materiaal en etenswaren werden elke keer per post vooruit gezonden, zodat ze het niet allemaal mee hoefden te sjouwen. Sommige reizen werden gesponsord door weldoeners. Onderweg werd het water neergezet door meelevende burgers. Het enigste wat ze wou bereiken, behalve een andere kijk op het leven, was hoe we er voor kunnen zorgen dat de rivieren weer drinkbaar water kunnen leveren en niet steeds meer vergiftigd worden, omgeleid door stuwdammen alleen maar voor eigen gebruik. We moeten meer voor de natuur, dieren doen … kortom ‘Take care of what takes care of you’.

Meer recensies van algarve1994