Meedogenloze moordenaar

Alice Van Tamelen 30 november 2019
Luc Callenach moet vertrekken bij interpol van Frankrijk en verhuist naar Schotland. Hier valt hij als vreemde eend in de bijt meteen met zijn neus in de boter, een verbrand lijk wat bijna onherkenbaar is achtergelaten.
Helaas blijft het niet bij dit ene lijk maar verdwijnen er meerdere vrouwen die op gruwelijke wijze aan hun einde komen.
Collega inspecteur Ava Turner, waarmee Luc het goed kan vinden heeft al een net zo’n ingewikkelde zaak, achtergelaten pas geboren baby’s in een park waarvan de moeders niet te vinden zijn.
Ava probeert Luc te helpen met zijn zaak en ook Luc bemoeit zich met de zaak van Ava. Zal het ze beide lukken om ze op te lossen?

Helen Fields weet met dit boek een zeer boeiend verhaal neer te zetten.
Al vanaf het begin weet je wie de dader is van Luc zijn zaak, dit lijkt misschien niet zo leuk maar in dit geval geeft dit helemaal niks.
De moordenaar geeft een goed beeld van zichzelf, hij beschrijft waarom hij bepaalde dingen doet, is zeer intelligent en beleerd en je denkt dat je steeds meer begint te begrijpen wat de beweegredenen zijn van deze meedogenloze moordenaar.
Ook de beide inspecteurs leer je goed kennen, de wat terughoudende Luc en de durfal Ava weten bij elkaar het beste naar boven te halen.
Na het eerste hoofdstuk zit je meteen in het verhaal. Het boek is lekker vlot geschreven met af en toe gruwelijke aspecten waar ik persoonlijk wel van houd.
Ook het meekijken in het hoofd van de moordenaar vond ik erg interessant.
De spanning wordt mooi opgebouwd en maakt dat je steeds door wilt lezen tot je het boek toch echt uit hebt...

Ik vond perfecte resten zeker de moeite waard en kijk dan ook erg uit naar het volgende deel.

Meer recensies van Alice Van Tamelen