Een wereld vol mysteries

De ijzige verloofde, het eerste deel van de serie de spiegelpassante,

Als het boek begint krijgen we meteen een beschrijving over een in stukken gebroken wereld die nu nog bestaat uit zeven arken. Op een van deze de arken, Anima, woont Ophelia.
Zij beschikt over een heel wel heel bijzondere gaven. Ze kan namelijk reizen via spiegels en door voorwerpen te lezen terug gaan in de geschiedenis. Dit gaat niet altijd zonder slag of stoot en maar Ophelia weet ondertussen gelukkig hoe ze hier het beste mee om kan gaan.
Op een dag wordt Ophelia uitgehuwelijkt aan Thorn, een bastaard uit de hoogstaande drakenclan van de ark Pool. Op deze pool is het altijd koud en ook Thorn blijkt een ijzige verloofde te zijn.
Hij haalt Ophelia weg van haar ark en samen met haar tante wordt ze gedropt bij zijn tante waar Ophelia zich schuil moet zien houden, niemand mag weten dat ze op de Pool is.
Op de Pool komt Ophelia er al snel achter dat er allerlei geheimen en intriges zijn en ze probeert erachter te komen waarom juist zij, de klunzige en onhandige Ophelia gekozen is als toekomstige vrouw van Thorn?
Zou haar gave, die Ophelia zelf nooit als speciaal heeft ervaren, toch belangrijker zijn dan ze denkt? En wie kan ze uiteindelijk eigenlijk vertrouwen?
Dit eerste boek van de serie neemt je mee in een nieuwe magische wereld vol intriges en mysteries waar heel veel lezers blij van zullen worden, gelukkig volgen er nog drie delen waar ik erg benieuwd naar ben!

Meer recensies van Alice Van Tamelen