heerlijk en spannend young adult boek

AM125 06 april 2020
Het derde boek van de Iron Fey serie van Julie Kagawa begint heel anders dan de andere boeken vind ik. het begint namelijk eigenlijk met een vredige Ash, de persoon die eerder in de boeken juist heel kil bleef ontdooit als het ware. Zelf had ik de achterkant van het boek niet gelezen en liet ik op me af komen wat er zou gebeuren. Er gebeuren veel onverwachte dingen in het boek, bijvoorbeeld wie uiteindelijk de Ijzerkoning blijkt te zijn.

Het boek zelf is makkelijk te lezen. Als lezer ben je geneigd om snel verder te willen lezen omdat Kagawa een hele interessante manier van schrijven heeft. Ze leidt je heel erg een verkeerde kant op maar laat je ook zelf nadenken over wat er kan gebeuren. Het boek bevat wel een aantal vertaalfouten, maar daar is overheen te lezen. Kagawa kan het verhaal prachtig vertellen en als je het boek leest heb je het gevoel dat ze echt goed heeft nagedacht over waar ze naartoe wil met het verhaal.

Verder is het een typisch Young Adult boek. Alles is op een begrijpelijke manier geschreven en op een taal die toepasselijk is bij de doelgroep van deze boeken. Heftigere dingen zoals seks of details over verwondingen worden tot een bepaalde hoogte bespaard, maar wel duidelijk genoeg uitgelegd dat je begrijpt wat er aan de hand is.

Ik lees deze serie met heel veel plezier, en ik kan niet wachten om verder te lezen in het volgende deel.

Meer recensies van AM125