Knap inzicht in de psyche van een wanhopige

AndresMol2020 23 april 2021
Wat is een psychologische thriller? Hierover zijn de meningen verdeeld, vaak gebaseerd op oude vaste schema's en literaire stellingen. Wat nu als er een boek verschijnt wat van alles wat is, maar waar de psyche van de hoofdpersoon centraal staat? Zo'n boek die eigenlijk niet voor één gat of hokje te vangen valt.

Nou, dan heb je een boek van Marja Boomstra. De derde op rij qua hoofdpersonen en wederom een emo-trein zodra je begint. Eigenlijk zou zo'n boek een stopchip moeten hebben , waarbij je maar maximaal twee uur mag lezen. Dit ter bescherming van jezelf, maar vooral voor de familiegenoten. Zien ze papa ook eens in de ogen in plaats van een hoofd met een cover er voor. Overigens moet ik zeggen dat de voorpagina van dit boek een juweeltje is.

Kortom, de inhoud gaat wederom over Lotte, die nog steeds de gevolgen draagt, zowel geestelijk als in haar buik, van haar ooit zo barmhartig bedoelde hulpactie (zie Il Circolo). Thans op de vlucht voor de nazaten van de hele bliksemse Italiaanse boevenbende, maar of het goed komt......

Dank voor de fijne leesuurtjes.

Meer recensies van AndresMol2020