Terecht een Klassieker onder de boeken

Angelique Hoogwerf 14 augustus 2019
Dit boek gekocht vanwege de actie: Geef een boek cadeau. Deze actie staat erom bekend om kinder/jeugd klassiekers opnieuw uit te brengen om zo mensen te stimuleren dit boek cadeau te geven en om te lezen.

Ik had voordat ik het boek las, al heel vaak de film gezien. Vroeger als kind zijnde was ik nooit een hele grote lezer. Vaak las ik de boeken van Francine Oomen (de hoe overleef ik-serie). De film kwam uit toen ik nog op de basisschool zat en altijd erg nieuwsgierig geweest naar het boek, maar nooit de 'moeite' genomen om het te lezen. En achteraf heb ik hier heel veel spijt van...

Het boek is levendig en beeldend geschreven. Met een goede dosis fantasie, waar je eigenlijk niks voor hoeft te doen zo goed wordt de wereld omschreven, waan je jezelf midden in de menigte van de kinderkruistochten. De karakters komen helemaal tot leven en zelfs de omgeving en gewoontes, die tegenwoordig natuurlijk heel anders zijn dan toen, zie je helemaal voor je. Naar mijn idee was het boek veel uitgebreider dan de film. Wat niet uitzonderlijk is. Toch vond ik niet dat het boek en de film zoveel van elkaar verschilde. In de film zijn er wel wat modernere aspecten aan toegevoegd, zoals de liedjes, maar toch zijn ze in de film best trouw gebleven aan het verhaal. Dankzij het boek nu weer onwijs veel zin om de film te kijken.

Dit boek is echt terecht een klassieker te noemen. En ik raad het iedereen aan om dit boek te lezen.

Meer recensies van Angelique Hoogwerf