Anna O

Anita de Groot 09 februari 2024
Wat een verhaal, en ja, het verhaal zit super in elkaar en leest heel makkelijk. Het begin komt traag op gang en kon me niet echt boeien, tot dat Lola zich er mee ging bemoeien toen werd het heel vermakelijk en heel spannend. Zoals je op de flaptekst kan lezen ligt Anna O al 4 jaar te slapen nadat ze haar beste vrienden (die tevens haar zakenpartners zijn) met messteken om het leven heeft gebracht en doordat trauma, slaapt ze al 4 jaar.
Clara de ex-vrouw van Ben is politieagente en als eerste bij het plaats delict. Ben is psycholoog en master, Ben geeft sávonds les aan de universiteit en alles wat met slaap te maken heeft valt onder zijn specialisatie.

We zijn 4 jaar verder en Justitie wil graag dat Anna ontwaakt omdat zij anders niet berecht mag worden. Aan Dr Ben Prince de eer om haar wakker te krijgen zodat zij Anna kunnen berechten.

Zoals ik al eerder schreef komt het verhaal traag op gang en word alles laag voor laag afgepeld wat het verhaal heel boeiend/spannend maakt. In meerdere delen krijgen wij Anna"s levensverhaal mee en wat er die bewuste dag is gebeurd. De schrijver laat je heel bewust nadenken over schuldig, niet schuldig in een grijs gebied van wel bewust moorden of in onderbewustzijn handelen. Het verhaal is goed geschreven waardoor ik het met een goed gevoel afsloot ondanks de rollercoaster van gevoelens die ik tijdens het verhaal had.

Meer recensies van Anita de Groot