Van wie ze waren

Anita de Groot 11 april 2024
Ik ben stil van het verhaal, deze voor mij onbekende geschiedenis over de oorlog. Irene brengt voorwerpen (die zijn achtergebleven zijn in de concentratiekampen)terug naar de familie . Irene is bij ITS gaan werken toen zij van Frankrijk in Duitsland kwam wonen door haar huwelijk met Wilhelm. Na de geboorte van zoontje Hanno gaan Wilhelm en Irene uit elkaar en word vriendin Eva nog belangrijker voor Irene net zoals haar werk bij ITS.
Irene werkt inmiddels 20 jaar bij ITS, ook daar veranderingen en nu er een nieuwe leidinggevende is mag Irene voorwerpen terugbrengen naar de familie maar voordat ze dat kan doen moet ze heel wat uitzoeken.
Een zeer indrukwekkend verhaal, mooi geschreven door fictie en nietfictie te bundelen om het verhaal kracht te geven.

Meer recensies van Anita de Groot