De Meermin en de Courtisane

Anita de Groot 26 juli 2018
In de boekhandel werd ik al lekker gemaakt door de cover van het boek. Dit boek is een hardcover endat komt tegenwoordig niet meer zo veel voor en dat dat was voor mij aanleiding om het boek te pakken en daar heb ik dus absoluut geen spijt van want ondanks dat je terugga naar de 18e eeuw heb ik me gaan moment verveeld en ook het aankleden uitkleden werd beschreven en dan waande ik me in de vroegere tijd zonder dat het vraagtekens zette(wat ik eigenlijk best knap vond omdat wij best gewend zijn aan de gemakken van deze tijd)
Het boek heeft 3 delen. In het eerste deel leren de heer Hancock(Koopman) en Angelica Neal(Courtisane) elkaar kennen. Het tweede deel gaat vooral over Angelica en het laatste deel is de ontknoping waarbij de Meermin de gemene deler is.
Dit boek heb ik met zeer veel plezier gelezen, de schrijfster heeft het zo neergezet dat je het gevoel dat je daar zelf bij ben, zij neemt ons mee door het prachtige Londen met haar prettige schrijfstijl(dit boek is ook heel goed vertaald) en ondanks als ik maar een uurtje overhad ging ik toch verder lezen omdat je heel makkelijk in het verhaal kwam/bleef. Wat mij betreft een aanrader die mij zeer aangenaam heeft verrast en die ik zeker nog een keer wil lezen omdat ik ongetwijfeld het dan anders interpreteer doordat dit boek meerdere lagen heeft!

Meer recensies van Anita de Groot