Het laatste verhaal van Mina Lee

Anita de Groot 19 oktober 2021
Van dit boek had ik zeer hoge verwachtingen maar helaas kwamen die niet uit. Mina Lee komt als vluchteling van Korea naar Los Angeles. In Los Angeles vind zij een baan bij een supermarkt en daar begint haar werkzame leven in de VS en krijgt al snel een dochter Margo en als alleenstaande moeder had Mina Lee het niet makkelijk. Dit is het gedeelte van het verhaal wat mij enorm aansprak en waar ik heel veel respect had/heb voor Mina Lee en waardoor ik het boek heel graag wilde lezen.

Het verhaal van Margo en Mina Lee word om en om verteld we beginnen met Margo die al 2 weken haar moeder Mina Lee probeert te bereiken maar Mina Lee neemt haar telefoon niet op waarop Margo terug gaat naar Los Angeles . Margo vind haar moeder en belt de politie. Mina Lee is overleden en Margo gaat op zoek naar wie zij is.
Het verhaal word recht toe recht aan verteld en ik vind het ook onbegrijpelijk dat Margo geen koreaans spreekt maar alleen maar amerikaans. Mina Lee is typisch koreaans, alleen maar aan het werk waardoor er weinig emotie aan te pas komt. Het verhaal is op zich goed geschreven maar doordat het emotielooos is heeft het mij niet kunnen bekoren.

Meer recensies van Anita de Groot