Traag verhaal

Anita Poot-Knulst 11 september 2018
Het is het verhaal van 2 mensen die allebei een onverwacht aanbod krijgen om iets te doen buiten hun vertrouwde leventje. Er is Mancebo een Tunische winkelier die elke dag op zijn krukje zit op het zelfde plekje voor zijn winkel en we maken kennis met Helena, een journaliste die hard op zoek is naar een nieuw verhaal.
Beide zitten vast in de dagelijkse sleur van het leven.Het is jammer dat er niet dieper op in wordt gegaan waarom ze de onverwachte opdrachten aannemen en het verhaal wordt bijzonder traag verteld. Er gebeurt eigenlijk weinig tot niks.
Pas op het laatste stuk van het boek komen de personages bij elkaar maar wel op een beetje ongeloofwaardige manier.
De schrijfstijl is erg toegankelijk, soms op het simpele af. Kortom een boek voor als je je hersens niet al te veel wilt inspannen.

Meer recensies van Anita Poot-Knulst