Hartverscheurend en ontroerend

Anita Poot-Knulst 15 februari 2024
Hartverscheurend en ontroerend verhaal.
Het boek vertelt het verhaal van 2 meisjes, Lilly en Julia.
Lilly's verhaal is erg boeiend geschreven en maakt je beurtelings boos, verdrietig en niet bij machte te begrijpen wat ouders een kind kunnen aandoen. De auteur heeft zich goed verdiept in t circusleven van vroeger en dat is te merken, mede daardoor gaat Lilly's verhaal 'leven' voor de lezer.
Het verhaal van Julia is minder uitgewerkt en gaat minder de diepte in. De hoofdstukken zijn ook een stuk korter.
Voor dierenliefhebbers is t soms even slikken, de manier waarop er toen met dieren werd omgegaan is niet altijd even fijn om te lezen.
Het eind vond ik een beetje abrupt en onaf, er zijn hier en daar nog wel wat losse eindjes.
Desalniettemin een boeiend boek wat ik met aandacht heb gelezen/geluisterd, ik zal Lilly en Pepper niet snel vergeten.

Meer recensies van Anita Poot-Knulst