Intrigerend verhaal

Anita Poot-Knulst 31 augustus 2023

Het verhaal speelt zich afwisselend af in heden en verleden. Dit wordt boven ieder hoofdstuk goed aangegeven.
De gebeurtenissen in het verleden zijn intrigerend, ontroerend, soms gruwelijk en geven je een kijkje in de gebruiken en het leven in het vroegere Bombay.
Het verhaal dat zich afspeelt in 2019 was wat minder. Zo interessant en goed uitgediept als de personages zijn in het verleden, zo oppervlakkig zijn de personages in dit gedeelte en lijkt het meer op chickklit. Dit kan een prettige mix zijn maar ik werd meer getriggerd door het verleden.
De omgeving wordt erg goed beschreven en je waant je soms in Bombay/Mumbai. De schrijfstijl is prettig, leest vlot, zonder moeilijk taalgebruik. Het is nergens langdradig of saai.
De verhaallijn loopt goed door en de nieuwsgierigheid wordt gewekt naar wat er in het verleden is gebeurd.
Wat erg jammer is, is de keuze van de kaft. Nadat je het boek uit hebt, snap je het wel maar het gaat er juist om de lezer uit te nodigen het boek op te pakken. De cover doet niks af aan het verhaal maar is wel onderdeel van het totale plaatje.
Tot slot: De gebeurtenissen/oude rituelen en gebruiken, zetten mij, als lezer, aan tot googlen om meer te weten te komen. Dan heb je het als auteur goed gedaan. Dit boek geef ik daarom 4****

Meer recensies van Anita Poot-Knulst