3 in 1: mysterieus, spanning en romantiek

De hoofdpersoon in het boek is Maud McCarthy, 34 jaar. Op een dag krijgt ze een brief van haar tante Josie uit Ierland. Daarin leest ze het volgende: Kom je zomervakantie bij mijn doorbrengen. Ik moet je wat vertellen, iets van levensbelang. Maud wil, door het op de klippen lopen van haar relatie, dolgraag weg uit Nederland en vertrekt dan ook naar Ierland. Daar aangekomen loopt alles compleet anders dan verwacht. Wat volgt is een zoektocht naar haar afkomst……
Maud besluit in het witte huis van haar tante te gaan wonen, maar als snel blijkt dat er nogal wat onduidelijkheden en vreemde dingen zijn. In het dorp doen mensen vreemd tegen haar. Maud laat zich echter niet afschrikken en begint een zoektocht, die haar op verschillende plekken in Ierland brengt. Op de één of andere manier lijken ze allemaal iets met haar afkomst te maken hebben. Op haar zoektocht ontmoet ze twee totaal verschillende mannen, Jamie en Liam, en komt de liefde af en toe om de hoek kijken, of toch niet … Uiteindelijk komt Maud achter de antwoorden op al haar vragen.
Vanaf halverwege het boek of zo had ik wel zoiets van : waarom heet het boek: Het geheim van Grace, wie is Grace en wat heeft ze met Maud te maken… ?? Uiteindelijk kom je daar ook achter en valt die puzzel ook in elkaar.
Het boek is geschreven in de “ik vorm” , Maud verteld het verhaal zelf aan de lezer. Af en toe is er een schuingedrukt stuk tekst, waarin ze meer uitleg geeft, of even terug gaat naar een ander moment, zodat het verhaal nog duidelijker wordt.
Het boek leest gemakkelijk en vlot. Mariska schrijft erg beeldend, je kunt je perfect een voorstelling maken van de omgeving waarin de hoofdpersoon zich bevindt. Het mystieke, mysterieuze, duistere aspect daar heb ik eerlijk gezegd helemaal niets mee, vandaar dat ik het boek 3 sterren geeft. De thrillers van Mariska Overman vallen bij mij meer in de smaak!

Meer recensies van Anja van Zundert