Een lange zoektocht naar een diagnose en de liefde!

Anja van Zundert 21 augustus 2019
De hoofdpersoon in het boek is Sabine, een jonge vrouw, die in de ouderenzorg werkt.
Ze heeft het op zich geweldig naar haar zin maar de hoge werkdruk begint haar parten te spelen.
Ook krijgt ze meer en meer gezondheidsklachten.
Ze besluit om wat rust te nemen en gaat met haar beste vriendin op vakantie.
Daar stuit ze op een vacature in de campingwinkel en neemt ze de beslissing om hierop te solliciteren.
Ze wordt aangenomen en vind haar werk leuk maar na een poos spelen de gezondheidsklachten weer op.
Ze krijgt op haar werk alle begrip, de bedrijfsleider Niek, is zeer begaan met haar.
Uiteindelijk komt ze bij de huisarts terecht en na vele omzwervingen in het ziekenhuis.
Na een lange zoektocht wordt uiteindelijk een diagnose gesteld en vind ze het liefdesgeluk.

Het nawoord van de schrijfster, maakt duidelijk waarom ze dit boek geschreven heeft, geïnspireerd door haar eigen zoektocht naar een diagnose voor haar gezondheidsklachten.

Een dikke pluim voor het gezellige rode leeslintje!

Al met al een boek wat in eerste instantie anders was dan ik verwachtte na het lezen van de achterflap. Toch van het boek genoten, het leest gemakkelijk en vlot. Goed om eens stil te staan bij het feit dat veel mensen “een onzichtbare ziekte” hebben, en daar wat meer begrip voor te kweken. Van mij mag er een deel 2 komen, ik ben benieuwd hoe het leven van Sabine verder gaat, zowel qua gezondheid als in de liefde.

Meer recensies van Anja van Zundert