"Eind goed al goed"

Het boek speelt zich af in Wetteringen waar een nieuw, chic, seniorencomplex komt. Vechtlust is de naam. Daar is natuurlijk personeel voor nodig en dan heb je gelijk de 5 hoofdpersonen. Carly, Susanne (Iris), Barbara, Fien en Nienke. Allemaal vrouwen die stuk voor stuk een reden hebben om een nieuwe start te maken. In het begin van het boeken komen de vrouwen één voor één aan bod en wordt uitgebreid beschreven wie ze zijn, wat hun achtergrond is en waarom ze op Vechtlust gaan werken. Er zijn vrouwen bij die ik gelijk sympathiek vond, maar er is er eentje bij waar ik me het hele boek zwaar aan geërgerd heb. Samen gaan ze aan de slag op Vechtlust om de senioren zo’n mooi mogelijke oude dag te geven. Het huis zelf heeft ook een verhaal en er gebeuren vreemde dingen, die ik soms wel heel erg voorspelbaar vond. Geen probleem verder maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat prettig vind. Uiteindelijk is het een “eind goed al goed’ verhaal voor 4 van de 5 vrouwen. Ik heb genoten van het boek, ondanks dat het misschien niet erg spannend was, kon ik toch niet stoppen met lezen. De zussen Crispijn weten je als geen ander een beeld te scheppen van de omgeving waarin het boek zich afspeelt. Al fietsend door Nederland komen we vaak bijzondere en mooie landhuizen tegen, ik denk dat ik ze de komende tijd allemaal ga vergelijken met het beeld wat ik van Vechtlust heb. Al met al heb ik gewoon genoten van dit boek, geen moeilijk gedoe maar gewoon een fijn, grotendeels positief verhaal. Een aanrader voor mensen die graag “feelgood” boeken lezen!

Meer recensies van Anja van Zundert