Wat heb ik genoten!

Anton R. 14 augustus 2020
De roep van de Wolf, deel 1 uit een nog te verschijnen trilogie.
In 2017 heb ik op aanraden van Debbie van der Zande het engelstalige fantasy boek
“Kings of the wyld: the band” van Nicholas Eames gelezen. Dat boek bevatte alles wat het lezen van een fantasyboek voor de fans kan doen... een flinke dosis strijd, subtiele magie een geloofwaardige wereld en ook nog een geloofwaardige held.

Het heeft lang geduurd maar nu heb ik weer zo’n geweldig fantasy boek gelezen.

De Roep van de Wolf dus. In het begin kwam ik er wat lastig in, het hielp dat ik ontdekte dat er een personenlijst achterin het boek staat. Sommige namen lijken zó op elkaar dat die lijst prettig is om de draad in de gaten te houden. Wat een avontuur, veel informatie op een bladzijde en ik kon hem maar moeilijk wegleggen.
Aan het eind van deel 1 een mooie cliffhanger.

Nu gaan we geduld oefenen en wachten op deel 2, maar gelukkig zit die al in pijplijn. Het zwarte lied komt in januari 2021 uit. Tot die tijd is er gelukkig nog vanalles te lezen.

Meer recensies van Anton R.