Wat nou? Reacher als superheld??

Anton R. 05 juni 2021
Ik ben een groot fan van de Boeken van Lee Child met Jack Reacher in de hoofdrol. Dat is met dit boek volledig over. Van mijn Jack is niets meer over. Hij heeft opeens een zorgknop, koopt twee keer op 1 dag andere kleren, gaat terug naar een plek waar hij eerder was en in gevechten kan niemand tegen hem op. Ook zegt hij woorden als “Prima”, een woord dat absoluut niet thuishoort bij deze ijzervreter.

Kortom de markante hoofdfiguur die niet vrijwillig gaat helpen, maar in bepaalde situaties wordt gezogen is een compleet andere persoon geworden die zijn geloofwaardigheid volledig kwijt is.

Voeg daar aan toe dat dit boek meer lijkt op een Jerry Cotton verhaal zoals dat vroeger in de leesmap voorkwam. Ongecompliceerd, nergens echt spannend dus gewoon waardeloos.

Er is wel een lichtpuntje: er worden zoveel goede boeken geschreven dat ik in de toekomst geen tijd meer hoef te verspillen aan het volgende deel in de reeks. Als dit schrijversduo van twee broers er nog een schrijft.

Meer recensies van Anton R.